آخرین اخبار از مبارزه با بیماری کوئید ۱۹- کرونا در اسلواکی

آخرین اخبار  بیماری کوئید ۱۹- کرونا در کشور اسلواکی

تا تاریخ ۱۱ جون ( June) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۱۵۴۱ مورد بوده است. تعداد کشته های ناشی از این بیماری ۱۸ نفر بوده است.

۱۳ نفر از این افراد ،‌در خانه سالمندان بودند و از ویروس کرونا فوت نموده اند. با توجه به همجواری اسلواکی با اتریش و نزدیکی با ایتالیا ، که یکی از کانون های عمده کرونا در دنیا بوده است ، نهادهای مرتبط با ویروس کرونا ، عملکرد دولت اسلواکی را بسیار خوب ارزیابی کرده اند.

هرچند که بخشی از این موفقیت به دلیل بستن مرزها و قواعد سخت گیرانه قرنطینه در اسلواکی بوده است.

دولت اسلواکی از ۱۳ مارچ ،‌به مدت سه ماه شرایط اضطراری اعلام نمود. در این شرایط ،‌بسیاری از فعالیت های اقتصادی تعطیل شد. از این نظر بعد از اسپانیا ،‌اقتصاد اسلواکی بیشترین آسیب را از بحران کرونا در اتحادیه اروپا خورد.

این موضوع با توجه به حضور سایت های عمده تولید خودرو اروپا در اسلواکی ،‌دور از ذهن نبوده است .

پیامدهای کرونا بر اقتصاد اسلواکی

براساس آخرین اطلاعات که روز چهارشنبه توسط بانک مرکزی اسلواکی (NBS) منتشر شد ، اقتصاد اسلواکی باید امسال ۱۰.۳ درصدکوچک شده است.بدین ترتیب NBS تخمین توسعه تولید ناخالص داخلی خود را نسبت به سه ماهه قبلی با ۱ درصد کاهش می دهد.

بانک مرکزی انتظار دارد که روند بهبود اقتصادی در سال آینده به دست آید و تولید ناخالص داخلی ۸.۴ درصد رشد کند. در سال ۲۰۲۲، تولید ناخالص داخلی باید ۴.۵ درصد رشد کند.

در همین حال، اداره آمار ،داده های اولیه را منتشر می کند که نشان می دهد تجارت خارجی اسلواکی در ماه آوریل پس از شیوع همه گیری ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است. کل صادرات کالا با ۴۳درصد کاهش به ۳.۷۴۹ میلیارد یورو و کل واردات کالا با ۳۶.۶درصد به ۴.۲۴۱ میلیارد یورو کاهش یافت.

اکنون اسلواکی به تدریج محدودیت ها را از مرزها برداشته و به کسب و کار ها ، اجازه فعالیت مجدد را می دهد .

 

2 نظر

  1. ممنون از رسانه خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.