زندگی در اسلواکی

زندگی در اسلواکی :

همانگونه که همه ما می دانیم ، شرایط زندگی و معیارهای رفاه و آسایش هر خانواده با خانواده دیگر متفاوت است . ما در این سایت می کوشیم شرایط واقعی زندگی ، تحصیل و تجارت در اسلواکی را برای خوانندگان عزیز تبیین کنیم و اطلاعاتمان بر اساس مراجع قابل اطمینان ، قابلیت پیگیری را داشته باشدو از توضیحات کلیشه ای  و تکراری پرهیز می کنیم . بنابراین بخش های مربوط به مبحث زندگی در اسلواکی با توجه به این توضیحات تدوین شده است . امیدواریم این توضیحات بتواند برای یک تصمیم درست برای شما و خانواده تان مفید باشد.

 

Panoramic view of Bratislava, Slovakia
تحصیلات در اسلواکی آموزش زبان اسلواکی
حمل و نقل عمومی خرید و اجاره خانه
بیمه سلامت هزینه های زندگی

25 نظر

  1. سلام
    من یک جاب آفر دارم از کشور اسلواکی و میخواستم مهاجرت کنم. اما شنیدم که صف سفارت برای ثبت شرکت بسیار طولانی هست و حدود ۱۲ ماه طول می‌کشه. میخواستم بدونم اطلاع ایا برای کار هم اینقدر طول می‌کشه یا مثل بقیه کشور ها خیلی کوتاه تر هست؟

    • سلام و درود بر شما
      بنا به آخرین اطلاعاتی که دارم ،‌ویزای جاب آفر و دانشجویی از طریق سفارت اسلواکی در تهران ، انجام می شود . در خصوص ویزای ثبت شرکت ها ، این موضوع بدلیل شرایط کرونا ، با تاخیراتی همراه شده است .
      موفق باشید

  2. سلام خسته نباشید من تصمیم دارم رشته ی داروسازی در براتسیلاوا رو بخونم و پذیرش اولیه را هم دارم.از طرفی به من گفتند زبان انگلیسی سطح بالایی برای تحصیل لازم نیست.و من یک سطح معمولی در زبان رو دارم،میخاستم بدونم ایا با این سطح زبان من در این رشته و دانشگاه به مشکلی بر نخواهم خورد!!؟ چون قراره امسال ظاهرا حضوری هم بشه.ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. کارمند بانک هستم و همسرم آموزگار ،آیا شرایط ما برای مهاجرت به اسلواکی مناسب است ؟

    • سلام و درود
      مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار امکانپذیر است که به مهارت های فردی و سرمایه گذاری مد نظر بستگی دارد .
      موفق باشید

  4. سلام این هزینه ی ثبت شرکت 30 تا 35 هزار یورو که میفرمایید، مربوط به 0 تا 100 مثلا هزینه اجاره مکان و سرمایه ی اولیه و هزینه ویزا و حق الوکاله است یا فقط هزینه ی اولیه برای به ثبت رسوندن شرکت است و باز هم هزینه ی راه اندازی و اجاره ملک جداست؟

    • سلام و درود
      معمولا برای ثبت شرکت از دفاتر اشتراکی استفاده می شد که برای فعالیت ، بسته به نوع تجارت نیازمند تهیه دفتر مناسب هستید . هزینه های سرمایه گذاری متفاوت از هزینه ذکر شده است .

  5. سلام من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم

    من 5 سال صافکار خودرو بودم و 5 سال هم شیرینی پزی کار کردم .

    کدومشون بیشتر به درد ثبت شرکت در اسلواکی میخوره ؟؟؟؟

    • سلام و درود
      شرکت شما با ثبت موضوعات کاری شرکت عمومی شکل می گیرد و شما می توانید بر اساس شرایط بازار یکی از موضوعات کاری که به آن آشنا هستید را دنبال کنید ،‌با توجه به شرایط تولید و خدمات پس از فروش خودرو ُ صافکاری خودرو در اروپا بسیار رایج نیست. موفق باشید

  6. درود بر شما
    وحید هستم 29 ساله مجرد
    بنده قصد مهاجرت به اسلواکی دارم زبان انگلیسیم دست و پا شکسته هستش
    رسته فعالیتم عکاسی ، فیلم سازی ودینگ ،مستند ، تدوین و کلیپ سازی هستش و دوره های آکادمیک رو هم گذروندم و مدارکش هم موجوده ،علاقه و انگیزه زیادی به کارآفرینی در این زمینه دارم .جایی خوندم که صنعت مد در اسلواکی رونق خوبی داره ،خواستم ببینم ثبت شرکت با این مضمون امکان پذیره ؟؟؟و میشه موفق بود؟
    تو سایتتون گفتید که دولت اسلواکی حساب ایرانی ها رو مسدود یا اجازه افتتاح حساب نمیده آیا مشکل حل شده؟
    سرجمع به پول ایران چن تومن هزینه داره یک ایرانی بتونه اقامت بگیره یا موقتا مهاجرت کنه؟
    ممنون میشم

    • سلام هموطن
      اگر در کارتان حرفه ای هستید و مهارت زبانتان خوب است . بشرط سرمایه مناسب ، شرایط کاری مناسبی در اسلواکی وجود دارد.
      ثبت شرکت ها در اسلواکی بین بیست و پنج تا سی هزار یورو هزینه دارد.

  7. یعنی چی؟؟؟
    من وخانواده میخایم بیام اسلواکی ،،،،ولی هیچی از اسلواکی نمیدونم!!!!!!!!

  8. سلام خسته نباشید . من خودم مهندس عمرانم با بیش از 10 سال سابقه . پروانه نظام مهندسی و کارشناسی رسمی دادگستری را هم دارم . خانمم بیوشیمی در حد لیسانس خوانده . زبان انگلیسی در حد ضعیف .به نطر شما برای اسلواکی اقدام بکنم یا نه ؟ متشکرم

    • درود بر شما
      در حال حاضر مهاجرت از طریق ثبت شرکت ها به اسلواکی امکانپذیر است . در همین راستا بستگی به شما دارد که با مهارت های فعلی چه کسب و کاری می توانید برای خودتان ایجاد کنید .امکان اشتغال در مجموعه دیگری دراسلواکی در این نوع مهاجرت وجود ندارد .مهارت زبان هم یکی الزامات اولیه در مهاجرت هست که باید آن را تقویت کنید . علاوه بر زبان انگلیسی ،‌شما نیاز به فراگیری زبان اسلواکی هم دارید . مشخصات زندگی در اسلواکی را می توانید در بخش های مربوطه دنبال نمایید .

  9. سلام
    نظرات بر فعالیت شرکت چقدر دقیق هستش؟
    باید شرکت اکتیو باشه حتما و تراز مالی ارائه بده یا با پرداخت مالیات سالانه قضیه حل میشه؟

    • درود بر شما
      در پاسخ گویی به این سوال باید جزییات بیشتری مطرح شود از جمله : مهارت وکیل ، مدارک نشان دادن کسب کار برای تمامی ۵ سال صوری باشد و …

  10. برای مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت چقدر باید سرمایه داشت که بشه کاری شروع کرد

    • درود بر شما
      هزینه های شما شامل دو بخش است هزینه های تاسیس شرکت و اخذ اقامت ناشی از ثبت شرکت هاست که برای یک خانواده 3 نفره حدود سی هزار یورو می شود و بخش دیگر راه اندازی کسب و کار است که بسته به نوع کسب و کار متفاوت است

  11. سلام ما می خوایم مهاجرت کنیم و دیدیدم اسلواکی در حال حاضر کمی سخت گیریشون کمتره.

    همسرم دبیر هنرستان (با فوق لیسانس) و من مهندس کامپیوتر و آشنا به امور غذایی و کافی شاپ و دسر هستم.
    می خواستم راهنمایی کنید که چه کاری اونجا انجام بدهم خوبه و می تونه نتیجه خوب داشته باشه؟

    با مهاجرت از طریق ثبت شرکت چه کارهایی می تونیم اونجا انجام بدیم که از لحاظ هزینه کفاف زندگی را بده؟
    در ضمن سوالم داشتم که آیا یادگیری زبان اسلواکی سخت نیست؟

    خیلی ممنون میشم اگر هرکسی بتونه تو همه زمینه ها راهنماییمون کنه

    • سلام دوست عزیز
      امر مهاجرت ، موضوعی چند بعدی است که نیاز به بررسی انگیزه ها ، توان مالی ، مهارت زبان انگلیسی ، مهارت های کاری و … دارد که نیازمند مشاوره حضوری دارد .
      در حال حاضر مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکتها با هزینه معقول و زمان مناسب قابل انجام است . در ضمن با توجه به توریستی بودن براتیسلاوا ، حوزه کاری غذا و نوشیدنی بسیار جذاب و پر رونق است .
      آموزش هر زبانی با دشواری های خاصی همراه است ، بستگی به انگیزه و تلاش شما دارد. برای اطلاع از ساختارزبان می توانید به سایت های معرفی شده ، مراجعه کنید . موفق و شاد باشید .

  12. سلام
    من کارشناس شنوایی سنجی هستم و همسرم فوق لیسانس فیزیک داره
    و سه فرزند داریم . قصد مهاجرت دارم و در بین کشورهای اروپایی به گزینه اسلواکی برخورد کردم و بنظرم جالب اومد . بنظر شما هموطنان عزیز آیا برای این منظور اقدام کنم ؟ وضعیت کار اونجا چطوره ؟ و باید برای کار اونجا چه کرد چون ممکنه که در زمینه تخصصیم نتونم اونجا کار کنم.

    • سلام بر شما دوست عزیز
      اخذ اقامت از طریق کاریابی در اسلواکی شامل مراحلی می گردد تا حدودی پیچیده و همراه با دشواری هایی هست . در حال حاضر یکی از راههای اخذ اقامت در اسلواکی از طریق ثبت شرکت و به نوعی کارآفرینی است که با هزینه معقول و زمان مناسب امکانپذیر می باشد . از دیگر روشها اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای اینجا هست که شرایط متقاضی در این مورد تعیین کننده است. سپاس موفق باشید

  13. سلام من و حانوادم قصد مهاجرت به اسلواکی رو داریم ولی خیلی از شرایط زندگی در این کشور اشنایی نداریم به همین خاطر میخواستم از شما هم وطنهای عزیزم سوال کنم ایا زندگی در اسلواکی ارزش امدن در این کشور را دارد یا خیر و اندکی در مورد زندگی در این کشور بخصوص برای ما ایرانیان توضیح بفرمایید

    • دوست عزیز به زودی مطالب کاملی در مورد سوال شما در سایت قرار خواهد گرفت . با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.