اخبار اسلواکی- اسلواکی یکی ارزانترین کشور اتحادیه اروپاست.

اگرچه ممکن است به نظر بیاد، با در نظر گرفتن قیمت های زندگی، اسلواکی هفتمین کشور ارزان  در اتحادیه اروپا است، اما داده های یورواستات از اداره آمار اتحادیه اروپا (EU) که ​​از نظرسنجی تحلیلگران Poštová Banka بدست آمده است، نشان می دهد.

با این حال، این نیز گران ترین در میان گروه Visegrad (اسلواکی، لهستان، جمهوری چک، مجارستان) است. Sme روزانه نوشت: بزرگترین تفاوت میان اسلواکی و لهستان در 19 درصد (و 28 درصد برای غذا) است.

بلغارستان ارزان ترین عضو اتحادیه اروپا است – حدود 30 درصد ارزان تر از اسلواکی – و در نتیجه تعطیلات نیز ارزان تر خواهد بود، به عنوان هتل ها و رستوران ها 40 درصد ارزان تر و پوشاک و کفش 25 درصد ارزان تر است، لوسیا Dovalová، تحلیلگر Poštová Banka، گفت همه چیز به جز غذا ارزان تر است.

هر روز گزارش می شود که کرواسی به طور کلی ارزان تر است، زیرا هزینه های زندگی ارزان تر است. با این حال، غذا و نوشیدنی ها گرانتر از اسلواکی هستند، و این ممکن است بیشتر به تفریحات اسلواکی برسد.

خرید در ترکیه ارزان تر است، که عضو اتحادیه اروپا نیست، اما در آمار گنجانده شده است. این مبلغ تقریبا نصف هزینه  زندگی روزانه اسلواکی را به خود اختصاص می دهد،

7 نظر

  1. سلام خواستم بپرسم مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت رو در جریانش هستید چند تا موئسسه حقوقی تو میگن با 15 تا 20 هزار یورو میتونن اقامت اسلواکی بگیرن و فک کنم اجاره خونه و بیمه برای یه سال هم جز همین هزینه در نظر میگیرن حقیقت داره این موضوع؟
    غیر این به نظر شما بهترین راه برای مهاجرت به اسلواکی چیه فک کنید کسی که هیچ تخصص خاصی نداره ولی از نظر مالی توان داره تا حدی
    ممنون میشم جواب بدین

    • درود بر دوست عزیز
      در صورتیکه بخواهید یه مجموعه کامل برای اقامت از طریق ثبت شرکتها در اسلواکی در نظر بگیرید ،‌بسته به تعداد نفرات خانواده بین بیست و پنج هزار تا سی هزار یورو تا گرفتن کارت اقامت موقت یکساله هزینه خواهید داشت

  2. سلام دوستان. خوب و خوشید؟ من چند سالی است که توی ایران یک کارگاه آبکاری قطعات گالوانیزه دارم. کسی می دونه برای یک آبکار در اسلواکی میشه کار پیدا کرد یا اگر خودم بخوام اقدام کنم به زدن یک کا رگاه توی اسلواکی می تونم موفق بشم و درآمد خوبی داشته باشم؟

    • سلام
      هموطن عزیز،سوال شما بسیار کلی است.
      شما علاوه بر توانایی فنی ،‌مهارت ها و امکانات دیگری هم نیاز دارید . زبان انگلیسی و اسلواکی ، سرمایه و آشنایی با قوانین کشور اسلواکی ، چند مورد از چندین مهارت مورد نیاز است .
      موفق باشید

  3. سلام ما می خوایم به اسلواکی مهاجرت کنیم همسرم معلم و من مهندس کامژیوتر و آشنا به امور غذایی و کافی شاپ و دسر هستم.
    می خواستم راهنمایی کنید که چه کاری اونجا انجام بدهم خوبه و می تونه نتیجه خوب داشته باشه؟
    در ضمن سوالم داشتم که آیا یادگیری زبان اسلواکی سخت نیست؟
    خیلی ممنون میشم اگر هرکسی بتونه تو همه زمینه ها راهنماییمون کنه
    ما می خوایم مهاجرت کنیم و دیدیدم اسلواکی در حال حاضر کمی سخت گیریشون کمتره.

  4. جالب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.